Mindfulness

,

Mindfulness betekent met je aandacht in het nu zijn. Dat geeft rust.
Veel van wat we doen en denken is gericht op dingen die in de toekomst of in het verleden spelen. We zijn gejaagd en gestrest omdat we iets af moeten hebben, omdat we iets willen bereiken. We zijn vermoeid en piekeren over dingen uit het verleden.

In plaats van je mee te laten slepen door gedachten en gevoelens, ontwikkel je door deze cursus het vermogen om waar te nemen, dat kan verhelderend werken en meer rust en energie opleveren.
Mindfulness biedt mogelijkheden voor mensen met burn-out, en spannings/stress klachten. Maar is ook geschikt voor mensen die teveel piekeren, somber en of vermoeid zijn.

Inmiddels heeft Mindfulness een goede basis verworven als werkzaam ingrediënt op veel terreinen: kwaliteit van leven, therapie, opvoeding, werk en privé.

Wat zijn mogelijke effecten?

Deelnemers weten hoe ze de mindfulnessoefeningen in het dagelijks leven kunnen doen en integreren. Ze hebben geleerd dat als ze 5 dagen per week 5 tot 10 minuten een aandachts-/ mindfulnessoefening doen, zij hun gezondheid kunnen verbeteren en rust en ontspanning kunnen behouden.

Mogelijke reacties zijn:

  •  Ik doe minder op de automatische piloot en ik kan beter omgaan met emoties en stress
  • Ik ben meer in balans met werk en privé, ik ben sterker en weerbaarder
  • Er is meer rust en dit heeft ook een positief effect op mijn communicatie met  partner,    kinderen, mijn werk en andere mensen om me heen
  • Ik kan mijn eigen grenzen beter aangeven
  • Minder stress, piekeren en spanningsklachten
  • Meer vertrouwen in jezelf en je omgeving, waardoor je meer kunt genieten
  • Naast het voorkomen van terugval bij depressie is mindfulness bij uitstek geschikt als preventieve module bij angst, burn-out, en lichte depressieve klachten .

Contact

Rijkelt Middelbeek, Therapeut

Sonar TC, training en coaching, Burglaan 41 A, 7314 BK Apeldoorn.

E-mail:

Tel.: 055 – 3559508 of 06 – 54620731