Mindfulness

,

Mindfulness betekent met je aandacht in het nu zijn. Dat geeft rust.
Veel van wat we doen en denken is gericht op dingen die in de toekomst of in het verleden spelen. We zijn gejaagd en gestrest omdat we iets af moeten hebben, omdat we iets willen bereiken. We zijn vermoeid en piekeren over dingen uit het verleden.

In plaats van je mee te laten slepen door gedachten en gevoelens, ontwikkel je door deze cursus het vermogen om waar te nemen, dat kan verhelderend werken en meer rust en energie opleveren.
Mindfulness biedt mogelijkheden voor mensen met burn-out, en spannings/stress klachten. Maar is ook geschikt voor mensen die teveel piekeren, somber en of vermoeid zijn.

Inmiddels heeft Mindfulness een goede basis verworven als werkzaam ingrediënt op veel terreinen: kwaliteit van leven, therapie, opvoeding, werk en privé.

Wat zijn mogelijke effecten?

Deelnemers weten hoe ze de mindfulnessoefeningen in het dagelijks leven kunnen doen en integreren. Ze hebben geleerd dat als ze 5 dagen per week 5 tot 10 minuten een aandachts-/ mindfulnessoefening doen, zij hun gezondheid kunnen verbeteren en rust en ontspanning kunnen behouden.

Mogelijke reacties zijn:

  •  Ik doe minder op de automatische piloot en ik kan beter omgaan met emoties en stress
  • Ik ben meer in balans met werk en privé, ik ben sterker en weerbaarder
  • Er is meer rust en dit heeft ook een positief effect op mijn communicatie met  partner,    kinderen, mijn werk en andere mensen om me heen
  • Ik kan mijn eigen grenzen beter aangeven
  • Minder stress, piekeren en spanningsklachten
  • Meer vertrouwen in jezelf en je omgeving, waardoor je meer kunt genieten
  • Naast het voorkomen van terugval bij depressie is mindfulness bij uitstek geschikt als preventieve module bij angst, burn-out, en lichte depressieve klachten .

Werkwijze

Gedurende 8 weken wordt in een trainingsprogramma gebruik gemaakt van verschillende technieken uit de mindfulness methode.  We doen concentratieoefeningen, aandacht  voor beweging en ademhaling. Buiten de lessen moet rekening worden gehouden met minimaal een half uur oefentijd per dag. Er is ruimte om ervaringen uit te wisselen met elkaar. Vertrouwen en veiligheid zijn van belang. Serieuze zaken, humor en gezelligheid wisselen elkaar af.

In deze training leer je doelbewust aandacht te geven en volledig gewaar te zijn van de ervaring van het moment: een houding van niet-streven en niet-oordelen (zover wij als mens daartoe in staat zijn). De training biedt je een kennismaking met mindfulness-vaardigheden die je meteen kunt toepassen in je werk en privé.

Meedoen?

Schrijf je in via de site of bel (zie contact). Een (telefonisch) intake gesprek, om af te stemmen wat jij wilt leren en wat wij kunnen bieden, is mogelijk. Spreek je naam en telefoonnummer in op het antwoordapparaat en wij bellen je terug.

Informeer naar de volgende cursusmogelijkheden.

Kosten

€390,- (incl. BTW), reader, een cd en een lunch op de stiltedag.

Contact

Rijkelt Middelbeek, Therapeut

Sonar TC, training en coaching, Burglaan 41 A, 7314 BK Apeldoorn.

E-mail: contact@sonartc.nl

Tel.: 055 – 3559508 of 06 – 54620731